Amazon a Strategie w biznesie

Właśnie przeczytałem artykuł w Forbes nr 04/2012 „Amazon oplata świat” (Piotr Karnaszewski str 62) i czytam książkę Waltera Isaacsona „Steve Jobs”.  W tym kontekście artykuł  porównując największe firmy amerykańskie próbuje przeanalizować stretegie marketingowe jako źródła sukcesu tych korporacji.

Apple (Steve Jobs)- wyjatkowy produkt, Wall-Mart – masowy produkt (i wygodne parkingi), Amazon (Jeff Bezos) jedno i drugie.

Apple: „cel: zachwycić świat swoimi usługami;  efekt: era postpecetowa; hasło: mamy najlepszy software na rynku; pieniądze: w zeszłym roku zarobił 25,4 mld. dolarów

Amazon (Jeff Bezos) – cel: zmieć świat swoimi usługami; efekt: przeniesienie nas do ery postinternetowej; hasło: zapomnijcie o oprogramowaniu; pieniądze: wystracza mu 631 mln. dol. zysku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *